TÜRKİYE VE DÜNYADA İNTERNET-SOSYAL MEDYA KULLANIMI

.

29 OCAK 2018 / Ahmet ÖZEL
Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü tarafından 2016-2017 yılını kapsayan "Türkiye ve Dünyada İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı" ve “Dünya Ülkeleri Gençlik Politikaları Raporu” hazırlandı. 

Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Gençlik Araştırmaları Haber Bültenin 2. sayısı yayınlandı. Peki Haber Bülteninde ‘Yeni Ne var?’.
Haber Bülteninde 2016-2017 yılını kapsayan "Türkiye ve Dünyada İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı" ve “Dünya Ülkeleri Gençlik Politikaları Raporu” istatistikleri rakamlarla yer aldı.
"Türkiye ve Dünyada İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı" raporunda, dünya üzerinde en çok gençler tarafından kullanıldığı bilinen internet ve sosyal medyanın kavramsal anlamda tanımlanması, günümüzde internetin ve sosyal medyanın istatistiksel veriler ışığında Dünya ülkeleri ve Türkiye’de kullanım oranlarının karşılaştırılması, bu anlamda ülkeler arasında dijital alanlardaki farklılıkların ortaya konulması, Türkiye’nin internet ve başta sosyal medya olmak üzere dijital platformları kullanımı açısından Dünya ülkeleri arasındaki konumunun belirlenmesi ve sosyal medya mecralarının özellikle gençler arasında yaygınlaşmasının altında yatan nedenlerin teorik olarak incelenmesi amaçlandı.
Raporda öncelikle internet ve sosyal medya ile ilgili tanımlara yer verildi. Bunların özellikleri, yaygınlaşma süreçleri, kullanım amaçları ve kullanımının daha çok gençler arasında yaygınlaşma nedenleri ele alındı. Ardından başta Türkiye olmak üzere Asya ülkelerinden Rusya, Çin, Hindistan, Azerbaycan ve Japonya; Afrika ülkelerinden Güney Afrika, Nijerya ve Mısır; Avustralya ülkelerinden Avustralya ve Yeni Zelanda; Amerika ülkelerinden ABD, Kanada, Brezilya ve Arjantin; Ortadoğu ülkelerinden Suudi Arabistan ve İran; Avrupa ülkelerinden İngiltere, Fransa, Hollanda, Almanya ve İtalya’da internet ve sosyal medya kullanım oranları istatistiksel veriler ışığında ortaya konuldu ve söz konusu ülkelerde aktif sosyal medya ve internet kullanımları konusundaki farklılıklar incelendi.
Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan diğer bir rapor ise “Dünya Ülkeleri Gençlik Politikaları Raporu”. Bu raporda ülkelerin genç politikalarının hedef grup ve yaş aralıkları irdelendi. Ülkemizde ise gençlik politikalarının hedef grubu 14-29 yas¸ aralığındaki bireyler olarak kayıtları geçti.

SOSYAL MEDYA VE İNTERNET KULLANIM RAPORU İÇİN TIKLAYINIZ

DÜNYA ÜLKELERİ GENÇLİK POLİTİKALARI RAPORU İÇİN TIKLAYINIZ